Zarządzanie słowami kluczowymi

1. Czy w treści strony każde ze słów kluczowych występuje chociaż raz w mianowniku?
Wprawdzie Google coraz lepiej radzi sobie z przypadkami i liczbą mnogą, to jednak słowa występujące bezpośrednio w formie, w jakiej mają być pozycjonowane są wyżej oceniane. Dlatego, jeśli pozycjonujesz słowa kluczowe w mianowniku, umieść

każde z haseł na stronie przynajmniej raz w mianowniku.

Najbardziej naturalną metodą jest przeredagowanie tekstu.

Możesz też pomóc sobie innymi rozwiązaniami jak np. zastosowaniem małej spacji. Przykład: aby słowo agencja mi zapisać w mianowniku liczby pojedynczej, wystarczy wstawić minimalną spację między agencja oraz mi (naciśnij Ctr+A i zobaczysz ją).
:zgłoś uwagę:

2. Czy umieściłeś slowo-kluczowe@w.emailu?
Jeśli uważasz, że nie ma możliwości wstawienia słowa kluczowego w treści lub chcesz je powielić, możesz stworzyć odpowiedni e-mail, bądź

alias e-maila

.
:zgłoś uwagę:

3. Czy umieściłeś słowo kluczowe w menu?
Jeśli jest taka możliwość, to zamiast mało wymownego linku "Oferta" umieść "Oferta ogrodzeń" lub tym podobne.
:zgłoś uwagę:

4. Czy niepotrzebne dla użytkownika, ale ważne dla pozycjonowania słowo przekreśliłeś?
Jeśli pewna treść się zdezaktualizowała, ale zawiera wciąż pożądane słowo kluczowe, możesz rozważyć

przekreślenie (zamiast usunięcia) tego tekstu

, aby był nadal zaindeksowany.
:zgłoś uwagę:

5. Czy umieściłeś na stronie chmurę tagów?
Chmura tagów nie tylko ułatwia nawigację, ale pozwala też na zamieszczenie na stronie słów kluczowych... jednak

nie przesadź z wielkością chmury i liczbą słów

.
:zgłoś uwagę:

6. Czy umieściłeś słowa kluczowe w polach formularza?
Jeśli wykorzystujesz na stronie formularz, to pamiętaj, że jego elementy (np. w liście select) są indeksowane.
:zgłoś uwagę:

7. Czy umieściłeś słowa kluczowe na marginesie?
Jeśli nie ma innej możliwości, to lepiej umieścić słowa kluczowe na marginesie niż wcale (bądź w stopce). Choć pamiętaj, że można wypozycjonować stronę dla słowa kluczowego, które w ogóle na niej nie występuje (Linkowanie).
:zgłoś uwagę:

8. Czy pozycjonujesz się dla fraz niegramatycznych?

Frazy niegramatyczne (np. "szkolenie pozycjonowanie") są czasem częściej wpisywane przez internautów

niż formy poprawne ("szkolenie z pozycjonowania"). Oczywiście wstawienie takiej frazy na stronie nie zawsze jest łatwe, więc można posłużyć się do tego znakiem interpunkcyjnym, np.: "...co gwarantuje nasze szkolenie, pozycjonowanie wymaga bowiem...". Jeśli to niemożliwe, skorzystaj z mocy linków.
:zgłoś uwagę:

9. Czy sprawdzasz pozycje strony dla fraz bez znaków diakrytycznych (regionalnych)?
Ponieważ internauci często poszukują stron pomijając znaki regionalne (np. "rowery Lodz" zamiast "rowery Łódź"), Google rozpoznaje takie znaki i zazwyczaj zwraca bardzo podobne wyniki. Jeśli w Twoim przypadku jednak tak nie jest, to należy zoptymalizować stronę dla wersji bez znaków diakrytycznych (oczywiście tak, aby nie razić internautów literówkami) lub użyć do tego linkowania.
:zgłoś uwagę:

10. Czy wyróżniłeś słowa kluczowe?
Wyróżniając tekst tagami typu

<h1>, <h2>, <h3>, <big>, <strong>, <em>

zwracasz na niego uwagę zarówno internauty jak i wyszukiwarki. Można też zadbać o odpowiedni styl nagłówka i tego co za nim, np. używając CSS typu: h1 {display:inline}
Zwróć jednak uwagę, że każde kolejne słowo wewnątrz znacznika osłabia jego moc.
:zgłoś uwagę:

11. Czy umieściłeś słowa kluczowe w linku do kolejnej podstrony?
Warto wykorzystać siłę tagu

<a href="podstrona">słowo kluczowe</a>

i umieścić w nim słowo kluczowe, a całość skierować do podstrony poświęconej temu hasłu, co pokazuje, że serwis jest naprawdę poświęcony tej tematyce.
:zgłoś uwagę:

12. Czy nagłówków użyłeś tylko raz?
Nagłówka <h1> użyj najwyżej raz na jednej stronie. W przeciwnym razie osłabisz jego moc.

Uwaga. Analizę gęstości i doniosłości słów na stronie możesz sprawdzić np. w serwisach http://www.visible.net/tools/analyzer lub http://www.ranks.nl bądź http://www.webconfs.com/keyword-density-checker.php

Traktuj jednak te narzędzia wyłącznie jako pomocnicze, zwłaszcza w kwestii gęstości, która jest wieloznacznie rozumiana (lepiej za mało nież za dużo słów kluczowych).
:zgłoś uwagę:

W tej części kursu pozycjonowania dowiesz się:

Czy słowo kluczowe powinno być w mianowniku?

Jak wstawić słowo kluczowe w mianowniku?

Czy ukrywać słowa kluczowe na stronie?

W jakich tagach/znacznikach umieszczać słowa kluczowe?

Czy H1 działa?




podziel się:

facebook grono wykop nk.pl


Dodaj do ulubionych