Zarządzanie słowami kluczowymi
1. Czy w treści strony każde ze słów kluczowych występuje chociaż raz w mianowniku?
Wprawdzie Google coraz lepiej radzi sobie z przypadkami i liczbą mnogą, to jednak słowa występujące bezpośrednio w formie, w jakiej
mają być pozycjonowane są wyżej oceniane. Dlatego, jeśli pozycjonujesz słowa kluczowe w mianowniku, umieść
każde z haseł na stronie
przynajmniej raz w mianowniku.
Najbardziej naturalną metodą jest przeredagowanie tekstu.
Możesz też pomóc sobie innymi rozwiązaniami jak np. zastosowaniem małej spacji. Przykład: aby słowo agencja
mi zapisać w mianowniku liczby
pojedynczej, wystarczy wstawić minimalną spację między agencja oraz mi (naciśnij Ctr+A i zobaczysz ją).
:zgłoś uwagę:
2. Czy umieściłeś slowo-kluczowe@w.emailu?
Jeśli uważasz, że nie ma możliwości wstawienia słowa kluczowego w treści lub chcesz je powielić,
możesz stworzyć odpowiedni e-mail, bądź
alias e-maila
.
:zgłoś uwagę:
3. Czy umieściłeś słowo kluczowe w menu?
Jeśli jest taka możliwość, to zamiast mało wymownego linku "Oferta" umieść "Oferta ogrodzeń" lub tym podobne.
:zgłoś uwagę:
4. Czy niepotrzebne dla użytkownika, ale ważne dla pozycjonowania słowo przekreśliłeś?
Jeśli pewna treść się zdezaktualizowała, ale zawiera wciąż pożądane słowo kluczowe, możesz rozważyć
przekreślenie
(zamiast usunięcia) tego tekstu
, aby był nadal zaindeksowany.
:zgłoś uwagę:
5. Czy umieściłeś na stronie chmurę tagów?
Chmura tagów nie tylko ułatwia nawigację, ale pozwala też na zamieszczenie na stronie słów kluczowych...
jednak
nie przesadź z wielkością chmury i liczbą słów
.
:zgłoś uwagę:
6. Czy umieściłeś słowa kluczowe w polach formularza?
Jeśli wykorzystujesz na stronie formularz, to pamiętaj, że jego elementy (np. w liście select) są indeksowane.
:zgłoś uwagę:
7. Czy umieściłeś słowa kluczowe na marginesie?
Jeśli nie ma innej możliwości, to lepiej umieścić słowa kluczowe na marginesie niż wcale (bądź w stopce).
Choć pamiętaj, że można wypozycjonować stronę dla słowa kluczowego, które w ogóle na niej nie występuje (
Linkowanie).
:zgłoś uwagę:
8. Czy pozycjonujesz się dla fraz niegramatycznych?
Frazy niegramatyczne (np. "szkolenie pozycjonowanie") są czasem częściej wpisywane przez internautów
niż formy poprawne ("szkolenie z pozycjonowania").
Oczywiście wstawienie takiej frazy na stronie nie zawsze jest łatwe, więc można posłużyć się do tego znakiem interpunkcyjnym,
np.:
"...co gwarantuje nasze szkolenie, pozycjonowanie wymaga bowiem...". Jeśli to niemożliwe, skorzystaj z
mocy linków.
:zgłoś uwagę:
9. Czy sprawdzasz pozycje strony dla fraz bez znaków diakrytycznych (regionalnych)?
Ponieważ internauci często poszukują stron pomijając znaki regionalne (np. "rowery Lodz" zamiast "rowery Łódź"), Google rozpoznaje takie znaki i zazwyczaj zwraca bardzo podobne wyniki. Jeśli w Twoim przypadku jednak tak nie jest, to należy zoptymalizować stronę dla wersji bez znaków diakrytycznych
(oczywiście tak, aby nie razić internautów literówkami) lub użyć do tego
linkowania.
:zgłoś uwagę:
10. Czy wyróżniłeś słowa kluczowe?
Wyróżniając tekst tagami typu
<h1>, <h2>, <h3>, <big>, <strong>, <em>
zwracasz na niego uwagę zarówno internauty jak i wyszukiwarki. Można też zadbać o odpowiedni styl nagłówka i tego co za nim, np. używając CSS typu:
h1 {display:inline}
Zwróć jednak uwagę, że każde kolejne słowo wewnątrz znacznika osłabia jego moc.
:zgłoś uwagę:
11. Czy umieściłeś słowa kluczowe w linku do kolejnej podstrony?
Warto wykorzystać siłę tagu
<a href="podstrona">słowo kluczowe</a>
i umieścić w nim słowo kluczowe,
a całość skierować do podstrony poświęconej temu hasłu, co pokazuje, że serwis jest naprawdę poświęcony tej tematyce.
:zgłoś uwagę:
12. Czy nagłówków użyłeś tylko raz?
Nagłówka
<h1> użyj najwyżej raz na jednej stronie. W przeciwnym razie osłabisz jego moc.
Uwaga. Analizę gęstości i doniosłości słów na stronie możesz sprawdzić np. w serwisach
http://www.visible.net/tools/analyzer lub
http://www.ranks.nl bądź
http://www.webconfs.com/keyword-density-checker.php
Traktuj jednak te narzędzia wyłącznie jako pomocnicze, zwłaszcza w kwestii gęstości, która jest wieloznacznie rozumiana (lepiej za mało nież za dużo słów kluczowych).
:zgłoś uwagę: