Optymalizacja treści
1. Czy strona jest stworzona z myślą o internautach?
Google Quality Rater to pracownicy w Google odpowiadający m.in. za merytoryczną ocenę stron wśród pierwszych 200 wyników.
W ramach swojej pracy przyznają oceny: Vital – Useful – Relevant - Not Relevant - Off Topic. W dalszej kolejności
oceny te mogą wpłynąć na pozycję strony w Google.
Dlatego warto tworzyć atrakcyjne, wartościowe, unikalne i funkcjonalne strony. W związku z tym za pozycjonowanie strony odpowiada
nie tylko pozycjoner, ale również webmaster, specjalista od marketingu i osoby decyzyjne.
Służymy analizą i doradztwem z zakresu
funkcjonalności stron.
:zgłoś uwagę:
2. Czy zawartość strony jest adekwatna do pozycjonowanych słów?
Pozycjonowane słowa (np. te wymienione w tytule) muszą mieć odzwierciedlenie w treści strony,
tzn.
strona musi być im faktycznie poświęcona
. W przeciwnym razie ryzykujesz karą od moderatorów.
Internauci mogą donieść o nieadekwatności strony!
:zgłoś uwagę:
3. Czy przed zoptymalizowaniem/stworzeniem strony wybrałeś najpopularniejsze słowa kluczowe na podstawie statystyk?
Dzięki
statystykom możesz dobrać najpopularniejsze słowa (związane z Twoją branżą)
wpisywane w Google przez internautów oraz ich rozszerzone wersje, tzw. długie ogony służące do
pozycjonowana szerokiego.
Zobacz jaki potencjał, kryje
pozycjonowanie szerokie porównując liczbę wyników dla słowa [szkolenia] oraz "szkolenia".
Pamiętaj jednak, że popularność słowa kluczowego nie musi przekładać się na
konwersję.
:zgłoś uwagę:
4. Czy treść strony jest widoczna dla Google?
Wyszukiwarki mają
kłopot z rozpoznaniem tekstu zapisanego w pliku graficznym
(również animacji flash).
Najszybszy test na sprawdzenie formatu tekstu, to użycie kombinacji Ctrl+A - w większości przeglądarek, spowoduje to zaznaczenie tekstu, ale nie tego w grafice flash.
Również teksty generowane dynamicznie mogą nie być zaindeksowane przez wyszukiwarki.
:zgłoś uwagę:
5. Czy strona, którą widzi internauta, jest tożsama z tą, która jest przedstawiona robotom?
W przeciwnym razie grożą Ci negatywne
sankcje, łącznie z banem
.
:zgłoś uwagę:
6. Czy pod pożądanym adresem wyświetla się od razu strona docelowa?
Wszelkie
strony powitalne są niemile widziane przez internautów jak i roboty wyszukiwarek
, bowiem rzadko kiedy dostarczają pożyteczną
treść, w efekcie zwiększają
wskaźnik odrzuceń i zmniejszają współczynnik konwersji.
:zgłoś uwagę:
7. Czy na stronie znajduje się co najmniej 500 znaków tekstu?
Jak dotąd Google (a tym bardziej inne wyszukiwarki) niezawodnie potrafi zinterpretować tylko tekst HTML.
Dobrze, jeśli strona posiada co najmniej 500 znaków. Z kolei
górny przedział
optymalnej liczby znaków
jest uzależniony od wieku domeny i liczby linków. Świeża strona nie powinna mieć więcej jak kilka tys.
znaków, chyba, że jest to wysokiej jakości tekst. Wartości górne i dolne zależą jednak od wielu czynników.
:zgłoś uwagę:
W tej części kursu pozycjonowania dowiesz się:
Ile znaków powinno być na stronie?
Czy można przesadzić z ilościa tekstu?
Czy stosowanie przekierowań jest zgodne z regulaminem Google?
Jak zabezpieczyć się przed filtrem i paragrafem 31?
podziel się:
Dodaj do ulubionych