Zarządzanie grafiką
1. Czy umieściłeś na stronie grafikę?
Kultura obrazkowa jest szczególnie znamienna w Internecie. Serwisy
najbardziej przyciągające uwagę internautów, to strony, w
których grafika zajmuje nie mniej niż 30% powierzchni
. Oczywiście zbyt dużo grafiki może też zniechęcać odwiedzających
oraz pozostawić niewiele tekstu do zaindeksowania wyszukiwarkom...
:zgłoś uwagę:
2. Czy każdy z obrazków ma ALT?
Tekst ALTernatywny, to napis, który pokazuje się internautom w miejscu niewyświetlonego (niezaładowanego bądź ściągającego się) obrazka,
czasem także po najechaniu kursorem myszki.
Jest indeksowany i ma wpływ na pozycję
, dlatego warto umieszczać w nim słowa kluczowe. Oczywiście - im dłuższy tekst, tym mniejsza gęstość występowania słowa kluczowego
:zgłoś uwagę:
3. Czy wszystkie słowa kluczowe umieściłeś w ALT-ach?
O "Złotej trójce" mówimy wtedy, gdy słowo kluczowe występuje w tytule,
treści i tekście ALT. Zadbaj więc, aby
żaden obrazek nie pozostał bez ALT-u
zawierającego słowo kluczowe.
:zgłoś uwagę:
4. Czy unikasz kopiowania ALT-ów?
Każdy ALT powinien być unikalny. Jeśli zależy Ci szczególnie na wyeksponowaniu jednego słowa kluczowego, to stwórz ALT-y w postaci:
- słowo kluczowe
- słowo kluczowe przymiotnik1
- słowo kluczowe przymiotnik2
- przymiotnik3 słowo kluczowe
:zgłoś uwagę:
5. Czy unikasz przecinków w ALT-ach?
ALT-y są pod szczególną kontrolą robotów. Nie nadużywaj więc przecinków, aby treść nie została uznana za spam i zignorowana.
:zgłoś uwagę:
6. Czy ALT-y mają związek z treścią, którą przekazuje grafika?
Być może w chwili czytania tego tekstu Google nie potrafi tego zinterpretować i nie jest to sankcjonowane,
niemniej Twoi konkurenci – tak. Poza tym, niektóre
przeglądarki wyświetlają ALT po najechaniu myszką na obrazek
.
:zgłoś uwagę:
7. Czy zdążyłeś zoptymalizować ALT-y zanim strona została zaindeksowana?
Jeśli tak, to samo wstawienie w nich słów kluczowych bez zmiany obrazków może zostać zignorowane przez Google.
W takiej sytuacji należy
zmienić obrazki
. Jeśli nie masz takiej możliwości, zapytaj nas o rozwiązanie alternatywne.
:zgłoś uwagę:
8. Czy sprawdziłeś wpływ ALT-u na opis strony w Google?
Jeśli Google nie znajdzie zadanego słowa kluczowego w opisie (description) ani w tekście na stronie, a znajdzie je w tekście alternatywnym,
to bardzo prawdopodobne, że
w wynikach wyszukiwania wyświetli zawartość danego ALT-u
. W takiej sytuacji warto zadbać o reprezentatywny ALT, a najlepiej zgodny z
zasadami tworzenia tekstów reklamowych.
:zgłoś uwagę:
9. Czy obrazki są podpisane słowami kluczowymi?
Słowo kluczowe bezpośrednio tuż przed bądź tuż po kodzie obrazka jest wyżej oceniane.
Niezależnie od dokumentów html, w Google można też
pozycjonować grafikę i filmy.
:zgłoś uwagę: