Zarządzanie grafiką

1. Czy umieściłeś na stronie grafikę?
Kultura obrazkowa jest szczególnie znamienna w Internecie. Serwisy

najbardziej przyciągające uwagę internautów, to strony, w których grafika zajmuje nie mniej niż 30% powierzchni

. Oczywiście zbyt dużo grafiki może też zniechęcać odwiedzających oraz pozostawić niewiele tekstu do zaindeksowania wyszukiwarkom...
:zgłoś uwagę:

2. Czy każdy z obrazków ma ALT?
Tekst ALTernatywny, to napis, który pokazuje się internautom w miejscu niewyświetlonego (niezaładowanego bądź ściągającego się) obrazka, czasem także po najechaniu kursorem myszki.

Jest indeksowany i ma wpływ na pozycję

, dlatego warto umieszczać w nim słowa kluczowe. Oczywiście - im dłuższy tekst, tym mniejsza gęstość występowania słowa kluczowego
:zgłoś uwagę:

3. Czy wszystkie słowa kluczowe umieściłeś w ALT-ach?
O "Złotej trójce" mówimy wtedy, gdy słowo kluczowe występuje w tytule, treści i tekście ALT. Zadbaj więc, aby

żaden obrazek nie pozostał bez ALT-u

zawierającego słowo kluczowe.
:zgłoś uwagę:

4. Czy unikasz kopiowania ALT-ów?
Każdy ALT powinien być unikalny. Jeśli zależy Ci szczególnie na wyeksponowaniu jednego słowa kluczowego, to stwórz ALT-y w postaci:
- słowo kluczowe
- słowo kluczowe przymiotnik1
- słowo kluczowe przymiotnik2
- przymiotnik3 słowo kluczowe
:zgłoś uwagę:

5. Czy unikasz przecinków w ALT-ach?
ALT-y są pod szczególną kontrolą robotów. Nie nadużywaj więc przecinków, aby treść nie została uznana za spam i zignorowana.


:zgłoś uwagę:

6. Czy ALT-y mają związek z treścią, którą przekazuje grafika?
Być może w chwili czytania tego tekstu Google nie potrafi tego zinterpretować i nie jest to sankcjonowane, niemniej Twoi konkurenci – tak. Poza tym, niektóre

przeglądarki wyświetlają ALT po najechaniu myszką na obrazek

.
:zgłoś uwagę:

7. Czy zdążyłeś zoptymalizować ALT-y zanim strona została zaindeksowana?
Jeśli tak, to samo wstawienie w nich słów kluczowych bez zmiany obrazków może zostać zignorowane przez Google.

W takiej sytuacji należy

zmienić obrazki

. Jeśli nie masz takiej możliwości, zapytaj nas o rozwiązanie alternatywne.
:zgłoś uwagę:

8. Czy sprawdziłeś wpływ ALT-u na opis strony w Google?
Jeśli Google nie znajdzie zadanego słowa kluczowego w opisie (description) ani w tekście na stronie, a znajdzie je w tekście alternatywnym, to bardzo prawdopodobne, że

w wynikach wyszukiwania wyświetli zawartość danego ALT-u

. W takiej sytuacji warto zadbać o reprezentatywny ALT, a najlepiej zgodny z zasadami tworzenia tekstów reklamowych.
:zgłoś uwagę:

9. Czy obrazki są podpisane słowami kluczowymi?
Słowo kluczowe bezpośrednio tuż przed bądź tuż po kodzie obrazka jest wyżej oceniane.

Niezależnie od dokumentów html, w Google można też pozycjonować grafikę i filmy.
:zgłoś uwagę:

W tej części kursu pozycjonowania dowiesz się:

Jakie jest znaczenie altu w pozycjonowaniu?

Czy alt wpływa na pozycję w Google?

Jak optymalizować alty?

Jak długi może być alt?

Czy można powtarzać słowa kluczowe w alcie?

Czy można kopiować alty?




podziel się:

facebook grono wykop nk.pl


Dodaj do ulubionych