Indeksacja stron w Google – edycja meta-tagów – praktyczne porady SEO – darmowy kurs pozycjonowania

Zarządzanie indeksacją

1. Czy zabezpieczyłeś stronę przed zbyt szybką indeksacją?
Jeśli nie chcesz, aby wyszukiwarki zbyt szybko zaindeksowały Twoją stronę, w części <HEAD> pliku index.* dodaj zapis <META name="Robots" content="noindex">. Jeśli powyższe polecenie chcesz ograniczyć tylko do Google, wartość Robots zamień na Googlebot.
:zgłoś uwagę:

2. Czy zabezpieczyłeś serwis przed niechcianą penetracją podstron?
Jeśli nie chcesz, aby wyszukiwarki zbyt szybko zaindeksowały Twoje podstrony, w meta-tagu robots dodaj parametr nofollow. Przykład: <META name="Robots" content="noindex, nofollow">.
:zgłoś uwagę:

3. Czy zabezpieczyłeś stronę przed niechcianą archiwizacją?
Jeśli nie chcesz, aby kopia Twojej strony (np. zawierająca kod przed właściwą optymalizacją lub treści, które będą płatne) była dostępna publicznie, w meta-tagu robots dodaj parametr noarchive. Przykład: <META name="Robots" content="noindex, nofollow, noarchive">.
:zgłoś uwagę:

4. Czy zabezpieczyłeś stronę przed wyświetlaniem w wyszukiwarce opisu strony z katalogu DMOZ?
Jeśli nie chcesz, aby wyszukiwarki wyświetlały

niekontrolowane opisy zaczerpnięte z katalogu DMOZ

wstaw tag: <META name="Robots" content="noodp">.
:zgłoś uwagę:

5. Czy wykonałeś permanentne przekierowanie, aby zachować pozycję w wyszukiwarce w przypadku zmiany nazwy domeny bądź pliku?
Przekierowaniem nr 301 można zachować pozycję w wyszukiwarce nawet, jeśli zmienimy adres (łącznie z domeną). Można tego dokonać na kilka sposobów, np.:

W pliku .htaccess zapisem (przykłady):
Redirect 301 /index.php http://kalendarzprzygod.pl

W PHP:
header("HTTP/1.1 301 Moved Permanently");
header("Location: http://fabrykazartow.pl/");

Dotyczy to także wersji z i bez "www".
Jest aż 6 zastosowań przekierowań 301.

W przypadku zdublowanych plików/adresów w obrębie jednej domeny możemy wskazać Google, który adres jest ważniejszy:
<link rel="canonical" href="http://domena.pl/wlasciwy-adres" />
:zgłoś uwagę:

W tej części kursu pozycjonowania dowiesz się:

Jak i kiedy Google indeksuje strony?

Kiedy i jak zapisuje kopię roboczą (migawkę)?

Jak zabezpieczyć stronę przed opisem z katalogu DMOZ?

Jak edytować meta-tagi robots?

Jak zrobić przekierowanie 301 (permanentne) strony?

Jak przekierować domenę?




podziel się:

facebook grono wykop nk.pl


Dodaj do ulubionych